måndag 4 januari 2010

Nytt år

Nytt år och under bloggledigheten över jul och nyår har jag passat på att förnya layouten på bloggen. Inga större förändringar i mallen kanske, men ändå ganska fräscht tycker jag. Inte utan stolthet kan jag meddela att jag utan hjälp justerat i HTML koden.

Vid årsskiftet tillträdde jag också som landstingsstyrelseordförande i Blekinge. Ett stort förtroende och en spännande utmaning som jag ser fram emot.

Några förutsägelser om det nya året. 2010 blir det år då...

... Mona Sahlin blir statsminister och Maria Wetterstrand utrikesminister
... Sverigedemokraterna inte kommer in i riksdagen trots att de fått all draghjälp genom att alla politiska kommentatorer förutsatt att de ska göra det
... regeringsskiftet gör att solidaritet och medmänsklighet återigen blir ledstjärnan i välfärdspolitiken
... Maud Olofsson avgår som partiledare
... det komer en ny socialdemokratisk kommunstyrelseordförande i Blekinge
... då landstingets verksamhet börjar finna formerna efter det omstruktureringsarbete som pågått de senaste åren
... då de ödesmättade profetiorna om att Blekinge nödvändigtvis måste gå upp i en storregion klingar av
... Östers IF återkommer till allsvenskan och sedan de kommande åren spelar många derbymatcher mot Mjällby
... det blir sol och värme och inget regn på hela sommaren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar