onsdag 27 maj 2009

Ny oppositionsledare i landstinget

Så var det klart vem som efterträder Gustav Nilsson (m) som oppositionslandstingsråd. Som väntat (jag har ju skrivit om det tidigare) är det Alexander Wendt, Karlshamn som träder till som oppositionsledare. Vid sin sida som ny ledamot i arbetsutskottet får han Nina Edlund, Nättraby.
Jag både gratulerar dem till utnämningarna och hälsar dem välkomna i deras nya roller. Jag känner dem från arbetsutskott och personaldelegation sedan tidigare.

Jag utgår från att de kommer att driva en oppositionslinje grundad på högervärderingar. Men samtidigt vill jag tillåta mej att hoppas på en konstruktiv vilja att sluta upp kring en gemensam hållning inför det arbete som vi håller på med kring landstingets ekonomi och verksamhet. Något som vi kanske saknat lite hittills. Sjukvården och blekingarna skulle tjäna på det.

Detta utesluter inte att jag ser fram emot en och annan ordentlig debatt i talarstolen och runt sammanträdesborden. Så ska det vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar