onsdag 28 oktober 2009

Dags för partikongressen

Nu startar alldeles strax partikongressen i Älvsjö. Och jag sitter kvar på mitt rum på landstinget och inväntar en eftermiddag fylld av möten... Men i morgon åker jag upp för att följa debatterna (inte minst välfärdebatten på lördag) och träffa folk. Jag har varit med på partikongresserna sedan 1984 (riktigt längesen inser jag när jag skriver det) som ombudsman eller ombud. Nu blir det som fri gäst, vilket ska bli skönt. Det är ett tufft beting med nattmanglingar ombuden har framför sig. Även om det väl är det tyngsta uppdraget man kan ha i partiet.

Och media skisserar dramatiken. Vänster eller höger? Går Mona från kongressen med stöd i ryggen? Vilka blir de största debattfrågorna osv. Partiet kommer att dominera i media under veckändan.

I vilket fall blir det några intressanta och spännande dagar. Och jag är övertygad om det är ett starkt parti med en spännande politik som återvänder hem på söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar