lördag 21 augusti 2010

Valrörelsen går vidare

Nu drar valrörelsen igång på allvar. I heklgen kommer valtavlorna upp. En omodern insats tycker många. "De blir ju ändå bara sönderslagna", heter det. Men jag är övertygad att valaffischeringen fyller en viktig roll i valrörelsen. Det är en tydlig signal att valet närmar sig. Inte minst vikyigt i år när osäkerheten bland väljarna är stor. I år tycker jag dessutom socialdemokraterna lyckats med affischerna. Tummarna är tydliga med snabba budskap. De kommer att väcka upprmärksamhet.

I går hade partidistriktet valfest på Ronneby Brunns terass. En härlig kväll med 220 taggade valarbetare. Det är andra valet som festen genomförs som en upptakt istället för som ett tack efter valet. Jag tror det är klokt. Känslan efter festen var helt klart: Nu ger vi järnet!

Själv inleder jag på allvar min valrörelse med att på Karlskrona arbetarekommuns valupptakt i Wämöparken hålla en appell pm sjukvårdsfrågorna i valet. Blir säkert en bra upptakt. Sensommmarvärmen håller ju åtminstone i sig här i Blekinge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar