onsdag 5 augusti 2009

Börjar komma igång

Efter en dryg månads "semesteruppehåll" i bloggandet är det dags att börja kommentera ett och annat igen. Även om det politiska livet fortfarande någon vecka ligger i sommarstiltje. Och det kanske blir längre än så i år. Regeringen fokuserar ju allt på EU- ordförandeskapet och då hör det väl till att ligga lågt hela augusti. Precis som man av tradition gör på kontinenten. Även om lågkonjunktur, arbetslöshet, utförsäkringar och annat elände inte tar augustiuppehåll här hemma.

Själva har vi i landstinget en överläggning med vår gruppstyrelse i nästa vecka där vi ska gå igenom höstens agenda. Diskutera igenom de ställningstaganden och strategier vi la fast i våras och se om det finns anledning att justera något. Sedan drar arbetet igång för fullt med gruppledaröverläggningar, beredningar, arbetsutskott, styrelse m.m. Och det finns en del att göra i höst, det är helt klart!

Men än ska det väl också finnas tid för att njuta av ljumma, mörka augustikvällar och ett och annat bad. Ser i min sista blogg innan uppehållet att jag väntade på hyfsade badtemperaturer. Nu har vi det. En badgäst med sinne för exakthet meddelade att i söndags var det 19,8 grader i vattnet. Nu är det nog varmare- åtminstone 20,1 grader.
Kan också meddela att solmätaren jag skrev om visar att i juli hamnade Karlskrona på tredje plats i landets solliga. Inte illa.

1 kommentar:

  1. Undrar om jag inte känner "badgästen" med sinne för exakthet då det gäller badtemp. Själv så badar jag gärna då kvicksilvret passerat +16, har i o f sig en del som skyddar.

    MVH
    Jörgen Anehäll

    SvaraRadera