måndag 29 augusti 2011

Öppet landstingsstyrelsesammanträde

Idag har vi haft premiär för öppna landstingsstyrelsemöten.Dvs. Allmänhet och media har möjlighet att följa föredragningar, frågor, diskussioner och beslut. Jag är inte säker, men jag tror inte det är många landsting som infört detta. Kalmar vet jag. Fler?

Första sammanträdet gav mersmak måste jag säga.Nu var det väl ingen anstormning av åhörare. Jag räknade till sex stycken förutom mediarepresentanterna. Vilket väl i och för sig inte är så dåligt. Vi får se hur det utvecklas.
Mötena kommer att ta tid. Det är väl så att när vi politiker är i samma rum som journalister så måste vi säga ett och annat som inte hade sagts annat. Å andra sidan tycker jag mötet präglades av ett konstruktivt och behärskat tonläge. Och det är ju bra.

Ett bra första försök alltså. Fortsättning följer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar